Святослав Літинський кермує електромобілем понад два роки. Свій SMART чоловік купив за 12 тисяч доларів. Каже, авто економне і дуже зручне у використанні.

Читайте також: Екологічні проекти в Україні: експерт розкрила реальний стан речей


Святослав Літинський

У користуванні він виходить дуже дешевий. Близько 15 гривень на 100 кілометрів. Для порівняння з бензиновими варіантами – це приблизно півлітра бензину на 100 кілометрів,
– зазначив Святослав.

Заряджає Святослав автівку раз у два дні. Влітку батареї вистачає на 100 кілометрів, взимку – до 70-ти. А ще автівка безшумна і стильно виглядає.

"Набагато зручніше ним їздити, і якось відчуваєш те, що за електромобілями є майбутнє. І приналежність до якогось такого позитиву й спричинила те, що я купив автомобіль", – сказав власник електрокару.

Та не транспортом єдиним. Наприклад, ось у центрі Львова є тераса, обладнана сонячними панелями, вітрогенератором та тепловою помпою. Її господарка – пенсіонерка Оксана Денис – відновлювану енергію використовує вже 15 років. Стільки ж не користується газом. І суттєво економить.


Оксана Денис

У шість разів я економлю. Освітлення та рекопарація тепла в мене заживляється 12-вольтною проводкою, тобто безпосередньо завдяки сонячним панелям,
– зазначила рані Оксана.

Сонячна енергія вже восьмий рік поспіль обігріває і школу-садок. 28 колекторів використовують для підігріву води у басейні та харчоблоці. А зекономлені кошти використовують на розвиток закладу.

Економія є велика. Більше 30%, практично, в осінній період, а в літній період, коли дуже тепло, то – більше половини,
– зауважила директорка школи-садочка "Арніка" Оксана Козій.

І такими до 2050 року повинні бути не лише школи, а уся комунальна сфера міста. Адже Львів став першим-містом мільйонником, який долучився до меморандуму про "зелену енергетику". До цього його підписали Житомир, Кам'янець-Подільський та Чортків.

Тепер же ж у міській раді розроблятимуть енергетичний план. Щоби повністю перейти на чисті джерела енергії, у Львова є 32 роки. Йдеться про підтримку електротранспорту, інвестиції в очисні споруди та новітні технології, які дадуть можливість використовувати енергію сонця і вітру.